Vandaag geopend van 08:00 - 17:00

T-scan ®3

Tandartspraktijk Brandebeemd in Breda maakt gebruik van de moderne T-Scan®. Met dit instrument kan de tandarts een erg nauwkeurige scan maken van uw beet. Aan de hand van de resultaten van de T-Scan kunnen wij onder meer in één oogopslag zien welke tanden bij u het meest belast worden. De T-Scan werkt veel nauwkeuriger dan het articulatiepapier dat veel andere tandartsen nog gebruiken.

Veelvoorkomende klachten die het gevolg zijn van een onjuiste beet:

• Knakkende of stijve kaken
  • Gevoeligheid van de tanden
  • Nek- of rugpijn
  • Migraine/ clusterhoofdpijnen
  • Geen Botox behandelingen meer

Neem contact op met onze praktijk in Breda voor meer informatie of maak direct een afspraak.

Afspraak maken Bel: 076 541 0045

Contactgegevens

Tandartspraktijk Brandebeemd
Brandebeemd 29
4824 NT Breda
Tel: 076 541 0045
E-mail: info@tandartspraktijkbrandebeemd.nl

Maandag:08:00 – 17:00 uur
Dinsdag:08:00 – 17:00 uur
Woensdag:08:00 – 17:00 uur
Donderdag:08:00 – 17:00 uur
Vrijdag:08:00 – 12:00 uur
Zaterdag:Gesloten
Zondag:Gesloten

Nieuwe patiënt

Nog geen patiënt bij ons? Schrijf u dan nu in bij onze tandartspraktijk in Breda. We hebben geen wachtrij.

Inschrijven als nieuwe patiënt

Nauwkeurige 2D- en 3D-weergave van uw beet

De T-Scan wordt via een USB-kabel aangesloten op een computer. Op het beeldscherm van de computer wordt vervolgens een helder 2D- en 3D-beeld gegenereerd van uw beet (zie de afbeelding hier onder).

De T-Scan is onder meer te gebruiken voor:

• Restauratieve tandheelkunde: de T-Scan geeft precies aan welke knobbels een te hoge kracht ondervinden en welke te vroeg worden belast.
  • Onbegrepen pijnklachten en tandgevoeligheid: door een verstoorde ruststand van de tanden of mondbewegingen te herstellen, kunnen pijnklachten eenvoudig worden opgelost.
  • Implantologie: door de T-Scan kunt u overbelasting van implantaten vermijden.
  • Orthodontie: de T-Scan zorgt voor een perfecte ruststand van de tanden, met name bij de behandeling van volwassenen.

Wilt u meer weten over de T-Scan? Neem dan contact op met Tandartspraktijk Brandebeemd in Breda. Wij voorzien u graag van meer informatie.

Veelgestelde vragen over een T-Scan

Hoelang duurt een T-Scan?

Gemiddeld duurt de scan 30 minuten, maar het is per situatie verschillend.

Hoeveel kost een T-Scan?

Tandheelkundige prijzen zijn landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Vraag bij uw zorgverzekering na of een T-Scan vergoed wordt.

Wanneer wordt een T-Scan aanbevolen?

Na prothetische behandelingen, orthobehandelingen, onbegrijpbare pijnklachten, kiespijn, knarsen, klemmen is het goed om een nacontrole te laten doen met behulp van een T-Scan. Ook bij pijnklachten in de nek, rug of het hoofd of een knakkende kaak kan deze scan uitkomst bieden.

Ons team in Breda

Onze tandartsen van Tandartspraktijk Brandebeemd hebben jarenlange ervaring in de tandheelkunde. In onze praktijk in Breda gaan we zorgvuldig te werk.

Maak kennis met ons team

Een afspraak maken in Breda

U kunt voor een controle een afspraak maken door te bellen naar 076 541 0045. Heeft u een vraag over de T-Scan? Vul onderstaand formulier in of neem contact met ons op.

Contactformulier

Naam*
Achternaam*
Telefoonnummer *